מדוע תמיד באתרי צ?ט שבשידור חי יש תמונה של אישה יפה עם אוזניות ומיקרופון? למה זה לא יכול להיות גבר נאה? האם הרצון לדבר עם אישה יפה זו האסטרטגיה שתגרום לגברים להשתתף? האם נשים מרגישות יותר נינוחות לדבר עם נשים מאשר עם גברים?
מחקר חדש מצא תשובות העשויות לעניין בעלי עסקים, וכל מי שעוסק בשיווק באינטרנט.
רוברט דולי בוחן את התיאוריה על בנק דרום אפריקאי, המנסה להעלות את המכירות שלו, להפיץ את תכניו דרך מיילים ישירים ללקוחות ובכך להעלות את יחס ההמרה למכירות. במיילים צוינו את כל התכנים וחבילות של הבנק, כולל הסברים על הלוואות , השוואה למוצרים מתחרים, ותמונות שונות של גברים ונשים. הניסוי הראה עליות דרמטיות במכירות ובאחוזי ההצלחה, מ- 3.25% ל-11.75%.
יש הרבה ללמוד ממחקר זה אבל החלק המעניין הוא תגובת הזכרים. לזכרים, כאשר הוחלפו התמונות בתמונות של נשים, תגובת הזכרים עלתה משמעותית. ולעומת זאת, אצל הנשים לא נמצאו הבדלים. תוצאות אלה מציעות פתרון אפקטיבי לגבי ההשפעה על זכרים כאשר מציגים תמונה של אישה. אך אסור לנו להגיע למסקנה ישירה שהוספת תמונה של אישה משפיעה יותר על הלקוח הזכר, אלא יכול להיות שהוספת תמונה של גבר גורמת להשפעה שלילית.
הולי בוקנון, כתבת המאמר, מנסה להבין ממה תוצאות אלה נובעות. למה גברים מושפעים לטובה מתמונה של אישה מאשר תמונה של גבר. הולי משערת שהמח הגברי עדין ?מתוכנן? לתפקד כציד. הזכרים עדין ?מתוכנתים? להתחרות ב?להשיג את הבחורה?. היא לא מתכוונת להוציא את הגברים ברברים או אנשי מערות, אך היא חשה מסרים תת-הכרתיים במיילים שנשלחו, כגון: ?הנה דרך להשיג יותר כסף, והנה הפרס שאתה מקבל בהצטרפותך, אישה יפה?. או שהתמונה של האישה משכה את תשומת לבם של הגברים לפרק זמן ארוך יחסית כדי שתגרום להם לתקשר עם המייל יותר.
אפשרות נוספת שעלתה כאמור בניסוי, היא שלתמונה של הזכר יש השפעה שלילית על הנמענים הזכרים. האם צפייה בגבר שבתמונה העלתה רגשות תחרותיים? להולי בוקנון אין תשובה ברורה, אך מקווה שבעתיד יהיה מחקר יותר מעמיק בעניין.
לגבי הנשים- נהוג לאמר שנשים אוהבות תמונות של איכות חיים, ופרצופים של אנשים. מדוע אם כך לתמונה לא הייתה השפעה על אוכלוסיית הנשים? רוג?ר דולי כותב במכתבו: ?האם לצרף תמונה של אישה יפה במייל יגרום לעליית המכירות שלך?
אם קהל היעד שלך הוא לזכרים, יכל להיות. אך נשים כביכול נראות פחות מושפעות מתמונות חסרי משמעות. לפי משפט זה, נשים לא אמורות להיות מושפעות שלילית מתמונה לא רלוונטית. אך חשוב לדעת שמחקר זה לא בחן את הפן הקיצוני של התיאוריה, כגון בחורות בביקיני.
הולי בוקנון מנתחת את מכתבו של רוג?ר וטוענת שנשים רואות דברים יותר בצורה הוליסטית, זאת אומרת שהם רואות מערכת כישות שלמה ואין להפרידה לחלקיה. הכוונה היא שהאישה בעצם בוחנת את ההקשר של הדמות שבתמונה למוצר, אם הייתה תמונה של מוכר עם שמו על החוצה, כנראה שהייתה לתמונה יותר השפעה על האישה. או אם הייתה תמונה של אישה עם דמות נוספת-שהיא יותר רלוונטית לסיטואציה , כנראה שהייתה לזה השפעה גדולה יותר על הנשים,
כל עסק שונה, ורק על ידי בדיקתו תוכיח אם תיאוריה זו עובדת. אך חשיבות התמונות, וכיצד נשים וגברים מגיבים להם צריכה תמיד להיות משהו שכולנו מודעים אליו בהקשר של שיפור ההמרה באתר ושל השיווק באינטרנט בכלל.
פורסם ע''י Gal | בקטגוריה שיפור ההמרה באתר
מחקר חדש מצא תשובות העשויות לעניין בעלי עסקים, וכל מי שעוסק בשיווק באינטרנט.
רוברט דולי בוחן את התיאוריה על בנק דרום אפריקאי, המנסה להעלות את המכירות שלו, להפיץ את תכניו דרך מיילים ישירים ללקוחות ובכך להעלות את יחס ההמרה למכירות. במיילים צוינו את כל התכנים וחבילות של הבנק, כולל הסברים על הלוואות , השוואה למוצרים מתחרים, ותמונות שונות של גברים ונשים. הניסוי הראה עליות דרמטיות במכירות ובאחוזי ההצלחה, מ- 3.25% ל-11.75%.
יש הרבה ללמוד ממחקר זה אבל החלק המעניין הוא תגובת הזכרים. לזכרים, כאשר הוחלפו התמונות בתמונות של נשים, תגובת הזכרים עלתה משמעותית. ולעומת זאת, אצל הנשים לא נמצאו הבדלים. תוצאות אלה מציעות פתרון אפקטיבי לגבי ההשפעה על זכרים כאשר מציגים תמונה של אישה. אך אסור לנו להגיע למסקנה ישירה שהוספת תמונה של אישה משפיעה יותר על הלקוח הזכר, אלא יכול להיות שהוספת תמונה של גבר גורמת להשפעה שלילית.
הולי בוקנון, כתבת המאמר, מנסה להבין ממה תוצאות אלה נובעות. למה גברים מושפעים לטובה מתמונה של אישה מאשר תמונה של גבר. הולי משערת שהמח הגברי עדין ?מתוכנן? לתפקד כציד. הזכרים עדין ?מתוכנתים? להתחרות ב?להשיג את הבחורה?. היא לא מתכוונת להוציא את הגברים ברברים או אנשי מערות, אך היא חשה מסרים תת-הכרתיים במיילים שנשלחו, כגון: ?הנה דרך להשיג יותר כסף, והנה הפרס שאתה מקבל בהצטרפותך, אישה יפה?. או שהתמונה של האישה משכה את תשומת לבם של הגברים לפרק זמן ארוך יחסית כדי שתגרום להם לתקשר עם המייל יותר.
אפשרות נוספת שעלתה כאמור בניסוי, היא שלתמונה של הזכר יש השפעה שלילית על הנמענים הזכרים. האם צפייה בגבר שבתמונה העלתה רגשות תחרותיים? להולי בוקנון אין תשובה ברורה, אך מקווה שבעתיד יהיה מחקר יותר מעמיק בעניין.
לגבי הנשים- נהוג לאמר שנשים אוהבות תמונות של איכות חיים, ופרצופים של אנשים. מדוע אם כך לתמונה לא הייתה השפעה על אוכלוסיית הנשים? רוג?ר דולי כותב במכתבו: ?האם לצרף תמונה של אישה יפה במייל יגרום לעליית המכירות שלך?
אם קהל היעד שלך הוא לזכרים, יכל להיות. אך נשים כביכול נראות פחות מושפעות מתמונות חסרי משמעות. לפי משפט זה, נשים לא אמורות להיות מושפעות שלילית מתמונה לא רלוונטית. אך חשוב לדעת שמחקר זה לא בחן את הפן הקיצוני של התיאוריה, כגון בחורות בביקיני.
הולי בוקנון מנתחת את מכתבו של רוג?ר וטוענת שנשים רואות דברים יותר בצורה הוליסטית, זאת אומרת שהם רואות מערכת כישות שלמה ואין להפרידה לחלקיה. הכוונה היא שהאישה בעצם בוחנת את ההקשר של הדמות שבתמונה למוצר, אם הייתה תמונה של מוכר עם שמו על החוצה, כנראה שהייתה לתמונה יותר השפעה על האישה. או אם הייתה תמונה של אישה עם דמות נוספת-שהיא יותר רלוונטית לסיטואציה , כנראה שהייתה לזה השפעה גדולה יותר על הנשים,
כל עסק שונה, ורק על ידי בדיקתו תוכיח אם תיאוריה זו עובדת. אך חשיבות התמונות, וכיצד נשים וגברים מגיבים להם צריכה תמיד להיות משהו שכולנו מודעים אליו בהקשר של שיפור ההמרה באתר ושל השיווק באינטרנט בכלל.
פורסם ע''י Gal | בקטגוריה שיפור ההמרה באתר
אלון זכאי - מנכ"ל חברת A-2-Z המתמחה בשיווק באינטרנט
http://www.a-2-z.co.il
http://www.a-2-z.co.il